Współczesna sytuacja rynkowa wymusza na firmach perfekcyjne dopasowanie do wymagań klientów. Jeśli planuje się spełnić wszystkie ich potrzeby, do obsługi transakcji potrzebny okaże się system dedykowany. Jego stworzenie przynosi profity również wspomnianemu przedsiębiorstwu, ponieważ tworzy ono przewagę konkurencyjną. Dzięki systemowi dedykowanemu można zaoferować klientom towary i rozwiązania, których nie posiadają u siebie inni. Można także przeprowadzać procesy prędzej, łatwiej i z mniejszym ryzykiem pomyłek.

Jedną z istotnych spraw, jakie należy wziąć pod uwagę projektując system dedykowany jest zakres potrzeb firmy. Nie należy dublować już istniejących rozwiązań, ponieważ nie mamy dostępu do zaplecza systemu i musimy odtwarzać jego elementy jedynie nieskuteczną techniką testów i prób. A przecież system dedykowany zleca się dokładnie po to, by odpowiadał on unikalnym procesom przebiegającym w środowisku organizacji. Kluczowymi etapami tworzenia systemu dedykowanego jest bowiem opracowanie rozsądnego planu, dalej zrealizowanie zadań informatycznych i przetestowanie gotowego rozwiązania – również z udziałem docelowych użytkowników.