Firmy, gdy chcą uzyskać dobrą pozycję w branży, powinny się odpowiednio zaprezentować. Obok samych produktów jednym z ważnych wyróżników przedsiębiorstwa może być dedykowany sklep internetowy.
To przedsięwzięcie, które dosyć mocno eksponuje indywidualny pomysł firmy na organizację ekspozycji i realizację zamówień. Dzięki wyjątkowemu projektowi dedykowanego sklepu internetowego można zwiększać sumę koszyka – np. poprzez wskazanie dopasowanych ofert lub krótkoterminowych obniżek. Można także proponować użytkownikom dodatkowe narzędzia wzmacniające handel – wszelkiego rodzaju porównywarki, galerie, prezentacje produktów.
Znaczny zakres oddziaływania na komentarze na temat witryny sprzedażowej zyskuje poziom kontaktu z personelem. W przypadku dedykowanego sklepu internetowego – przy pomocy indywidualnego panelu dla poszczególnych sprzedawców – wdrażamy opcje, takie jak status realizacji przesyłek, raporty lub wszelkiego typu chaty.
Warto również pamiętać o marketingowym aspekcie dedykowanego sklepu internetowego. Layout serwisu i rozplanowanie kart produktowych wpływa na zapamiętywanie marki. Stworzenie ich od nowa będzie w większym stopniu skuteczne, niż przeprojektowywanie kart z towarami dostarczanych w szablonach. Dedykowane sklepy internetowe pozostawiają zdecydowanie więcej swobody w kreowaniu user experience, niż byłoby to prawdopodobne w sprzedawanych systemach handlowych, promowanych na rynku.